גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מוזיקה קלאסית

שחרזאדה - פסטיבל מוואל בלדי

ארכיון תאריך: 13 דצמבר 2022

משך: שעה וחצי

רעיון – אבישי ירקוני , המוזיאון לאמנות האסלאם
תזמור - שמואל אלבז, איתן רפואה ויאיר דלאל
התזמורת הסימפונית ירושלים בניצוחו של שמואל אלבז; תזמורת שהאן בהנחייתו של איתן רפואה


הפקת מקור ביוזמת המוזיאון לאמנות האסלאם בה תבוצע לראשונה, היצירה הקלאסית האלמותית "שחרזאדה" מאת המלחין הרוסי רימסקי קורסקוב, בעיבוד חדשני המשלב בין מזרח ומערב.
התזמורת הסימפונית ירושלים  בניצוחו של שמואל אלבז יחד עם תזמורת שהאן למוזיקה פרסית  בהנחייתו של איתן רפואה, יגישו לנו את הסוויטה הסימפונית הקלאסית כשילוב מוזיקלי  בן מזרח ומערב, בין הרמוניות רוסיות מרתקות למלודיות מזרחיות ענוגות.
תזמורת בת  42 נגנים על כלים קלאסיים ומזרחיים פרסיים ייצרו למשך ערב אחד דיאלוג מוזיקלי מרתק בין שחרזאדה המזרחית למלחין הרוסי ונפליג ביחד על גבי הדמיון המוזיקלי לעולמות אחרים.
הסוויטה הסימפונית שחרזאדה, הולחנה בשנת 1888 ע"י המלחין הרוסי רימסקי קורסקוב והיא מבוססת על המיתוס הערבי פרסי "סיפורי אלף לילה ולילה". בסוויטה בולטות שתי מלודיות עיקריות: הראשונה מייצגת את הסולטן ומתבטאת ביוניסון תזמורתי והרמוניה דינמית, והשנייה מייצגת את שחרזאדה ובאה לידי ביטוי בסולו כינור.
סיפור המסגרת כפי שבא לידי ביטוי בארבעת פרקי היצירה, מתאר את הסולטן שאהריאר החושד באשתו שבגדה בו ולכן מחליט להוציאה להורג. במקומה הוא נישא כל לילה  לאישה אחרת ומוציאה להורג בבוקר כנקמה. עד אשר מגיעה שחרזאדה אשר בחכמתה החלה מספרת לו סיפורים בהמשכים ומשאירה אותו במתח אלף ואחד לילות וכך מצילה את עצמה ואת שאר נשות הממלכה.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter