גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הצגות

מלח הארץ

ארכיון תאריך: 10 מרץ 2022 - 20 אוגוסט 2022

משך: שעתיים, כולל הפסקה

עיבודה של טלי יצחקי למחזה מאת ברנדן ג'ייקובס-ג'נקינס
בבימויו של דור פלס
משתתפים: אורנה כץ, אלון לשם, ניסנה מולוק, אמיתי קדר, שני כיהלי, עדן קלדרון, תום ירדן

מחזה מסתורין משפחתי העוסק באחים המגיעים לביתו ונחלתו של אביהם, לאחר מותו. ניצה ועומר מגיעים למושב הצפוני עם משפחותיהם מתל אביב ורחובות, ומופתעים לפגוש את אחיהם הצעיר, אודי, שהיה בנתק מהם שנים רבות. משלושתם הוא היחיד שגדל בבית אביהם שבו הם נפגשים עכשיו לאחר מות האב. מיד מרגע הפגישה המחודשת יוצאת הכביסה המשפחתית המלוכלכת. ניצה ועומר מתווכחים מי טיפל יותר באבא בשנים האחרונות שבהן הדרדר, וכל אחד מהם רוצה לחלץ את המגיע לה, או לא, מהנחלה. אודי, מסתבר, הוא בעל עבר עשיר של שימוש בחומרים אסורים וחיבה לקטינות; אבל כעת הוא נקי מסמים ומשוקם, והגיע לבקש מחילה ולהתפייס עם המשפחה.

בתוך כל העיסוק הזה בעניינים אישיים הם מגלים שהבית בקושי יכניס מספיק כסף לשלם את החובות שיש עליו, ובמקביל, שלאביהם יש לא מעט סודות בעברו: סודות שקשורים בכפר הערבי שעל אדמותיו הוקם המושב, ובדברים קשים שקרו בימי מלחמת השחרור. על ההר קבורים לא רק הדוד שלהם, חלל מלחמה, אלא גם לא מעט סודות מעיקים.

עם אודי הגיעה גם בת זוגו הצעירה לילה, שהיא רוחניקית ניו אייג'; מעיין, בתם  של עומר ורחלי, היא נערה מעורה בכל מה שקורה היום, ומאוהבת בבן הדוד שלה, חן, בנה של ניצה; רחלי, אמה, עובדת בבנק ובעלת עניין במוצאה המזרחי. 

מעבר למסגרת המשפחתית עוסקת ההצגה בכל הנושאים החברתיים המעסיקים את כולנו עכשיו: בפוליטיקה של זהויות, בכסף וחוסר כסף, ובאחריות לגורלנו.


 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter