גרסת האתר רגילה גרסת האתר רגילה
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הצגות

סיפור וחצי - תיאטרון מלנקי

קרדיט לתמונה: מארק צו
סיפור וחצי - תיאטרון מלנקי

תרגום לרוסית

משך: שעה ו-20 דקות

! לתשומת לבכם! בהצגה מופיעה שפה מגונה!

סיפורם האמיתי של ילדים ובני נוער שעלו ארצה בתחילת שנות ה-90' קורם עור וגידים ומציג דרך עיניהם וזכרונותיהם של העולים את הארץ החדשה ואת החברה הישראלית. הצגה דוקומנטרית חדשה של תיאטרון מלנקי מתעדת ומשקפת על הבמה את חוויותיהם של ילדים ובני נוער שעלו מברה"מ לשעבר. אותו דור צעירים שנולדו שם אך גדלו ונטמעו פה, המכונה דור 1.5, מספרים במילותיהם שלהם על חבלי הקליטה בארץ וההשתלבות בחברה הישראלית. החומרים התיעודיים, מתבססים על טקסטים מתוך יומנים אישיים שנכתבו בשנות העלייה הראשונות, על פוסטים שפורסמו ברשתות החברתיות בשנים האחרונות ועל שיחות וראיונות פרטניים. בני דור 1.5, הגיעו ארצה יחד עם משפחותיהם, לא בהכרח מרצונם. הדור השתלב (או שלא) בחברה הישראלית, הפך לחלק בלתי נפרד ממרקם החיים בארץ ורק כעת, במרחק 30 שנה, מנסח ומעבד את אירועי העבר, במה שנדמה לעיתים כטיפול פסיכולוגי חברתי רחב היקף.
במת התיאטרון מזמינה את הקהל להתבוננות עצמית וחושפת פסיפס אנושי מעורר מחשבה, מטריד, מתריס ומרתק דרך אפיזודות, רגעים ותובנות של בדיעבד: זיכרונות העזיבה, סיפורי אהבות נעורים שנגדעו, דלת המטוס הנפתחת בארץ חדשה והחיים שהשתנו כהרף עין, החלום ושברו. מצבים אבסורדיים, מלחמת ההישרדות של דור ההורים, הרצון להיטמע ולשכוח את החיים שהשאירו מאחור, או להיאחז בזיכרונות וחפצים, הסתרת הזהות ומסע הכומתה לעבר הישראליות. אלה שהפכו למצליחנים בעל כורחם, אחרים לנוודים מבחירה, וגם סיפורם של מי שלא מצאו את מקומם אלא במרחבי השוליים כמו קומונת האוונגרד בליפתא.

סיפור וחצי היא הצגה ראשונה מתוך פרויקט רב-תחומי רחב היקף המספר לראשונה לעומקו את הסיפורים מאחורי העלייה הגדולה בתחילת שנות ה-90' מברה"מ לשעבר, שנוצר בחסות משרד התרבות והספורט, עיריית תל-אביב יפו ומועצת הפיס לתרבות ואמנות. פרויקט "קונטיינר", תוצר של מעבדת חקר, שהתקיימה בסוף שנת 2021 בתיאטרון "מלנקי", מאיר פינות שלא זכו עד כה לפומבי בשיח הכלל ישראלי ומקבלים כעת במה מרכזית. זהו פרויקט מודולארי, המאחד הצגות על דור 1.5 לעלייה ועל הדור הראשון (הפקה המתעתדת לעלות על הבמה בהמשך השנה) וכן התערוכה, דברים מיותרים לחלוטין שהבאנו  משם לכאן.

דרמטורגיה ובימוי: מיכאל טפליצקי
רכזת פרויקט ועוזרת במאי:  יוליה גולנד
עיצוב תאורה: מישה צ'רניאבסקי, אינה מלקין
ניהול טכני: סשה לי

משתתפים, שחקנים יוצרים: (על פי א-ב) הדס אייל,  דוד זיסלסון, קסניה מרקוזה,  לאון נונין
ע"פ סיפורם של: (לפי א-ב) קסו בוריסוב, דניאל מרגולין, אירינה טורץ', לובה לאור, לאון נונין, לב קוגן, ג'ולי קייט, הלנה רוט

בהשראת קבוצת פייסבוק #רוסיות בלי חוש הומור וחבריהן בניהול לנה רוסובסקי

תודות:
 דינה שקולניק, נדיה איזנה, אלכס סבטה רוד, יבגני מוליבוגה
משתתפים בפרזנטזציה של הפרוייקט: אלקס ריף, דניאל סטיופין, אינה סלביטקר, נטשה שטנדלר
יוצרים של סרט "סבבה":אליס ביאלסקי ניימן ואלכס ניימן
סיון בסקין


 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter

קרדיט לתמונות: מארק צו