גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מחול ובלט

לה ביידר

ארכיון תאריך: 22 נובמבר 2018 - 27 נובמבר 2018

משך: שעתיים, כולל הפסקה


לה ביידר
מוסיקה: ל. מינקוס
כוריאוגרפיה: מ. פטיפה


בפעם הראשונה בישראל! הפקה בימתית מלאה 

בביצוע תיאטרון הבלט של בית האופרה מצ'ליאבינסק  Chelyabinsk State Academic Opera & Ballet Theatre 
וכוכבי בלט הבולשוי ממוסקבה: יוליה סטפנובה ומיכאיל לובוחין Yulia Stepanova& Mikhail Lobukhin
מאות תלבושות ותפאורת ענק בהפקה עשירה של הבלט הקלאסי "לה ביידר" La Bayadère מאת מריוס פטיפה למוסיקה של לודוויג מינקוס. 
"לה ביידר" (רקדנית המקדש)

הבלט "לה ביידר" נחשב לאחד הבלט הרוסיים הגדולים. הוא נוצר במיוחד לכבודה של הרקדנית הנודעת יקטרינה ואזם. במופע מיוחד של הבלט האימפריאלי בסנט פטרבורג. מיד בהצגת הבכורה בשנת 1877 נחשבה היצירה כאחת מיצירות המופת של הכוריאוגרף פטיפה ובמיוחד הסצינה המפורסמת "בממלכת הצלילים" בה מתמלאת הבמה ברקדניות רבות בחצאיות טוטו לבנות ומהלכות קסם על הצופים. הסצינה הזו קיבלה חיים משלה ועד היום מרבים להציג אותה בערבי בלט שונים. הגרסאות הרבות של "לה ביידר" אשר מועלות היום מושפעות מן הגרסה שהעלה בלט קירוב בשנת 1941. בשנת 1980 העלתה הפרימה בלרינה נטליה מקרובה גרסה משלה לבלט, בתיאטרון הבלט האמריקאי, היתה זו הפעם הראשונה שהבלט הוצג במערב במלואו. מאז הוא מוצג בכל העולם בכל להקות המחול החשובות. 

סיפורם של הביידרה, רקדנית המקדש ניקייה, והלוחם סולור, שנשבעו שבועת אמונים נצחית אחד לשני. אלא שאהבתם נתקלת בקשיים, הכהן הגדול גם הוא מאוהב ברקדנית, וראג'ה דוגמטה בחר בסולור לשאת לאישה את בתו גמזאטי. ניקייה מבלי לדעת על ההסדר מסכימה לרקוד בטקס האירוסים של השניים. זהו סיפור על אהבה, קנאה, מלחמה וניצחונם של הרוח והאהבה באווירה אקזוטית. בלט עשיר עם עשרות משתתפים ומאות תלבושות ותפאורה גדולה, הכוללת פיל ענק שייבנה במיוחד בארץ בהוראות מדויקות מהנהלת הלהקה. 
סולני הבלט הם שנים מרקדני הבולשוי הבולטים בימינו:  
יוליה סטפנובה נולדה באורנבורג. סיימה את לימודיה בשנת 2009, באקדמיית וגנובה בסנט פטרבורג. למדדה אצל לודמילה סופרונובה. מיד לאחר סיום לימודיה הצטרפה לבלט המרינסקי. בשנותיה במרינסקי, רקדה בשורה ארוכה של תפקידים ראשיים וסולניים, בהם גזמטי בלה ביידר, אודט אודיל באגם הברבורים, מירתה בג'יזל, ועוד.
בשנים 2014-2015 היתה סולנית בלהקת הבלט בתיאטרון נמירוביץ – דנצ'נקו במוסקבה, ורקדה בתפקידם הראשיים בג'יזל ובלה ביידר.
בעונת 2015-2016 , הצטרפה כרקדנית ראשית לבלט הבולשוי.
יוליה סטפנובה זכתה בשלל פרסים
ב2006- בתחרות באקדמיית וגנובה
ב2007-8 זכתה בפרס בסנט פטרבורג על השגייה בלימודים
ב-2014 זכתה בפרס טליוני, בתחרות הבלט האירופאית.
הרפרטואר של יוליה סטפנובה עשיר וכולל את מרבית הבלטים הקלאסיים, ויצירות חדשות.

מיכאיל לובוחין יליד סנט פטרבורג. ב-2002 סיים את לימודיו באקדמיית וגנובה. קיבל תואר באמנות בהצטיינות יתרה. באותה שנה הצטרף לבלט המרינסקי.
בינואר 2010 הצטרף לבלט הבולשוי.
מיכאיל לובוחין זכה בפרסים רבים בהם
ב-2002 הפרס הראשון בתחרות הבינלאומית שאורגנה על ידי אקדמיית וגנובה
ב-2008 , פרס זרקור הזהב, בסנט פטרבורג על הופעתו בבלט "לארבעה" כוריאוגרפיה, ס, וולדון.
בשנותיו בבלט המרינסקי רקד במבחר גדול של יצירות בתפקדם ראשים ובתפקידי סולו.
בשנותיו בבלט הבולשוי רקד את תפקיד סולר בלה ביידר, את ספרטקוס, טיבלט ברומיאו ויוליה, איבן האיום, הנסיך במפצח האגוזים. ועוד.
לובחין סייר עם בלט המרינסקי בגרמניה, צרפת, בריטניה, הולנד, ארצות הברית ויפן.
הופיע כרקדן אורח עם הבלט הטטרי, בפסטיבל בינלאומי לבלט קלאסי על שמו של רודולף נורייב.
ב-2011 הופיע ברקדן אורח עם הבלט הלאומי של אזרבייג'אן, על הבמה החדשה של הבולשוי.
משתתף קבוע בתכנית "העונות הרוסיות של המאה ה-21" תוכנית מיוחדת שמטרתה לשמר את הרפרטואר של סרגיי דיאגילב. בשנת 2011 הופיע עם הפרויקט בפריז בתיאטרון שנז אליזה. וסייר עם הפרויקט ברחבי רוסיה. 


תיאטרון הבלט של בית האופרה מצ'ליאבינסק על שם המלחין גלינקה נוסד בשנת 1956. הגרעין המייסד של להקת הבלט הגיע מרקדנים שסיימו את לימודיהם בלנינגרד, סנט פטרבורג. וכך נוצרה הלקה שמהר מאד זכתה לשם ברחבי ברית המועצות, הלהקה רקדה את מיטב הבלטים הקלאסיים. כמו כן יצרו עבור הלהקה יוצרים רבים ויצירות מוסיקליות נכתבו במיוחד עבורן. את התיאטרון ניהל שנים רבו אחד המנצחים הבולטים בתקופתו מאסטרו זאק. רקדני הלהקה הופיעו ברחבי העולם והעלו יצירות קלאסיות רבות בהם לה ביידרה, ופקיטה מאת מינקוס ואזמרלדה מאת פוני ועוד. 
בלט בשתי מערכות, משך המופע כשעתיים. בלט "לה באיידר" הינו אחד מהפניני הבלט הקלאסי המפורסמים המספר על אהבה ועל כוחה ההרסני של תשוקה רומנטית. בביצוע של תיאטרון אופרה ובלט רוסי ( צ'ליאבינסק) ובכיכובם של פרימה בלרינה יוליה סטפנובה ופריימיר מיכאיל לובוחין מבלט הבולשוי ( מוסקבה)

קרדיט צלמים:    Andrey Golubev, Damir Yusupov

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter