גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות ג'אז ובלוז

חמישית רוני הולן - מחווה לטוני וויליאמס

ארכיון תאריך: 1 דצמבר 2022

משך: שעה ורבע

הדלתות והמסעדה יפתחו בשעה 19:00. מומלץ להגיע סמוך לפתיחת דלתות.
רוני הולן, מבחירי המתופפים בישראל, בחמישיה עם מיטב נגני הדור הצעיר, מצדיע למוסיקה האהובה של מתופף הג'אז והמלחין האגדי טוני וויליאמס שהתפרסם בחמישיה של מיילס דייוויס ומעניק לה פרשנות רעננה. מופע אנרגטי וסוחף המעמיד דרישות מוסיקליות גבוהות לחברי ההרכב. 

חצוצרה- אסא קוק
סקסופון- שני סלובס
קונטרבס - ענבר פז
פסנתר - איתי שמחוביץ
תופים וניהול מוסיקלי - רוני הולן

 

טוני ווליאמס נחשב לאחד מהמתופפים החשובים שנגנו בשנות השישים ולדמות בולטת בעולם הפיוז'ן. כבר כשהיה בן 17 התקבל כחבר ב"חמישייה הגדולה השנייה של מיילס דייוויס" בה נגנו גם רון קרטר בקונטרבס, הרבי הנקוק בפסנתר וויין שורטר בסקסופון טנור.

מיילס דייוויס העיד באוטוביוגרפיה שלו שויליאמס היה "המרכז שסביבו הצליל סבב". נגינתו של ויליאמס הייתה חדשנית ויצירתית ובזכותה הוא נמנה עם גדולי המתופפים כגון מקס רואץ' וארט בלייקי, שעיצבו מחדש את תפקיד מחלקת הקצב בשימוש בפוליריתמיקה ושינויי זמן.

לווילאמס היתה קריירה ארוכה גם אחרי ימיו עם מיילס דייויס ובין היתר הוא זכור לטוב משלישיית הלייף טיים שהקים  (The Tony Williams Lifetime trio) יחד עם הגיטריסט ג'ון מקלפלין ונגן האורגן האמונד לארי יאנג. השלישייה הוציאה ב 1969 את האלבום הכפול  "Emergency!" שהיה לאבן דרך בעולם הפיוז'ן ובו שילבה ג'אז עם רוק ורית'ם אנד בלוז.

 

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter