גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות ג'אז ובלוז

פסטיבל יפוג'אז 2022 - Stairway To Heaven - מחווה ללהקת 'לד זפלין'

ארכיון תאריך: 15 אוקטובר 2022

משך: שעה ורבע

Stairway To Heaven - מחווה ללהקת 'לד זפלין'

השאלה הגדולה היא לאן ייקח הסקסופוניסט והמעבד אלון פרבר שירים כגון Stairway to Heaven או  את Immigrant Song.. זהו סוד שמור שיתגלה רק במופע עצמו אבל בינינו, עם ההרכב הפנומנלי הזה, זה לא יכול להיות פחות ממדהים!

לד זפלין (Led Zeppelin) הייתה להקת רוק, מטאל ובלוז בריטית שהוקמה בשנת 1968 והתפרקה בשנת 1980. הלהקה החלה את דרכה תחת השם והורכבה מהסולן רוברט פלאנט, הגיטריסט ג'ימי פייג', הבסיסט והקלידן ג'ון פול ג'ונס והמתופף ג'ון בונהם.
לאורך 12 שנות פעילותה, בהן הוציאה תשעה אלבומי אולפן, זכתה הלהקה להצלחה מסחרית גדולה, כשמכרה למעלה מ-200 מיליון אלבומים, נתון אשר מיקם אותה במקום השלישי ברשימת האמנים המצליחים בהיסטוריה בארצות הברית, דורגה במקום ה-14 ברשימת "100 האמנים הגדולים בכל הזמניםШ של מגזין המוזיקה "רולינג סטון" ונכנסה ל'היכל התהילה של הרוק'.

אלון פרבר הוא מבכירי נגני הסקסופון בישראל. בוגר תזמורת צה"ל כנגן סקסופון וקלרינט. אלון זכה במלגות "קרן שרת" בשנים 1991-2001 בתחום סקסופון קלאסי. בהמשך למד בברקלי (בוסטון) וסיים בהצטיינות יתרה במגמת קומפוזיציה בג'ז. בברקלי זכה אלון בשני פרסים- פרס על שם Wayne Shorter  ממגמת הקומפוזיציה ופרס על שם Sadao Watanobe ממגמת כלי הנשיפה. עם חזרתו ארצה הקים את שישיית "חגיגה", הרכב הקיים עד היום (21 שנים). עם הרכב זה הקליט ארבעה אלבומים בלייבלים חשובים בעולם הג'ז: Fresh Sound  (ברצלונה) ן Origin Records (סיאטל). "חגיגה" הופיעה בהרבה פסטיבלים בארץ ובעולם, בין השאר פסטיבל הג'ז פאריז, פסטיבל הג'ז של קופנהגן ועוד רבים. ב- 2003 היה אלון ממקימי תזמורת הג'ז הישראלית, שם הוא מכהן כנגן סקסופון ראשי, וכמו כן כמלחין ומעבד. גם עם הרכב זה הופיע על במות רבות בארץ ובעולם, בין השאר בדרום אפריקה, קנדה, איטליה, צרפת ועוד. ב- 2016 זכה אלון בפרס ראש הממשלה בתחום קומפוזיציה בג'ז.

בהשתתפות:
אלון פרבר עיבודים, ניהול מוסיקלי, סקסופון
Kalevi Louhivuori (פינלנד) חצוצרה
Uraz Kivaner (תורכיה) פסנתר
עודד מאיר טרומבון ועיבודים
אילון תורג'מן גיטרה
אריה וולניץ בס
רועי אוליאל תופים

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter