גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מחול ובלט

להקת המחול קמע - הפסיון של מתיאוס 2727

ארכיון תאריך: 13 ינואר 2022

משך: שעה וחצי

מגיל 16 ומעלה - המופע כולל עירום מלא.

גינץ הוא הכוריאוגרף השני בהיסטוריית המחול העולמית שהתמודד עם יצירה זו. כבן לניצולי שואה הוא התקשה לקבל את מסריה, אולם בתום עבודה של שנתיים הוא מצא את הפרשנות שלו. הבלט של תמיר גינץ מתקיים בעתיד, אלף שנים אחרי חיבורו של באך, עם מסר אוניברסלי של אנשים שמשוועים לאהבה ועידוד.
ההפקה תעלה בארץ פעמיים בלבד אחרי סבב הופעות בגרמניה שזכה לשבחים והדים בעיתונות ובקרב הקהל.

להקת המחול קמע תעלה בבכורה ישראלית את "הפסיון של מתיאוס 2727" – יצירה של הכוריאוגרף תמיר גינץ, לצלילי יצירתו האדירה של י. ס. באך, "מתיאוס פסיון".
ההפקה, שעלתה עד היום רק בגרמניה, שם זכתה לשבחים והדים רבים בעיתונות ובקרב הקהל, נותנת הזדמנות לקהל בישראל לצפות במחול עכשווי עם מוזיקה חיה בביצוע תזמורת המנגנת בכלים מתקופת הבארוק, מקהלה וסולני אופרה.

סיפור לידת ההפקה הוא סיפור של סגירת מעגל של בנו של ניצול שואה – הכוריאוגרף תמיר גינץ, ושל בנו של נהג רכבות המוות בשרות הרייך השלישי – יו"ר הנהלת המקהלה, ארנו גרלך.
"מתיאוס פסיון" מאת באך נחשבת לאחת מיצירות המופת של המלחין ולאחת החשובות בעולם הנוצרי. היא מספרת את ספור צליבתו של ישו ובגידתו של יהודה איש-קריות כפי שמתארת המיתולוגיה הנוצרית, סיפורים אשר ליבו את השנאה כלפי יהודים במשך מאות שנים.
תמיר גינץ הוא הכוריאוגרף השני אשר התמודד עד כה עם יצירה זו  (לאחר ג'ון נומייר מבלט המבורג). בפניו ניצבה התמודדות גדולה בשל מסריה של היצירה שהיו קשים לו לעיכול כבן לניצולי שואה. אחרי עבודה בת שנתיים בה הוא חקר את הברית החדשה ואת היצירה של באך, הוא הגיע לפרשנות משלו שאותה הוא מבטא בכוריאוגרפיה. גינץ בחר למקם את הבלט שלו בעתיד, בשנת 2727, 1000 שנים אחרי חיבורו של באך והוא רואה בדמיונו אנשים שבורים המחפשים הצלה ומשיח, בני אדם הכמהים לאהבה ועידוד. הוא אומר: "אני מאושר שנפלה בחלקי הזכות לעבוד על יצירה שהייתה האתגר הקשה ביותר בכל הקריירה שלי ולסגור מעגל עם הזהות שלי כיהודי וכבן לניצולי שואה". תמיר גינץ בונה ביצירתו גשר בין עמים ובין דתות בעולם שבו כל אחד הוא ישו, וישו חוזר להיות רק אחד מהעם. ביצירה שזכתה לביקורות נלהבות באירופה המיתוס הישועי של באך הופך לאירוע אוניברסלי מרגש ומפתיע שאין לו מקום או זמן.

ארנו גרלך, יו"ר אגודת הידידים באר-שבע  - וופרטל  ויו"ר הנהלת המקהלה סוגר גם הוא מעגל עם הפנייה אל תמיר גינץ בבקשה ליצור כוריאוגרפיה ליצירה. אביו של גרלך ספר לבנו על חייו כנהג בכפייה בשרות הרייך השלישי. הוא השביע את בנו בסוף המלחמה שיקדיש את חייו לבניית קשר בין גרמנים ליהודים ולכפר על זוועות השואה.
ההפקה נולדה אחרי שענקית התרופות "באייר" נענתה לבקשת מקהלה כנסיית וופרטל לסיוע פיננסי להפקה בימתית מלאה של יצירתו של באך. תזמורת הבית של החברה הוצמדה למקהלה וביחד הם ביקשו לקיים גשר לשלום בין נוצרים ליהודים, עם העצמת מסרי האהבה והסליחה בנצרות ומיגור השנאה כלפי היהודים, שהסיפור המיתולוגי ליבה. מסר זה הועבר ללהקת המחול קמע בפנייה אליה לשיתוף פעולה ביצירה. קמע היא אחת מלהקות המחול המובילות בארץ והיא פועלת בעיר באר שבע אשר חתומה על ברית ערים תאומות עם העיר הגרמנית וופרטל.

מוזיקה: י. ס. באך  St. Matthews Passion
מנצח:  Werner Ehrhardt
תלבושות: לימור דרור
עיצוב במה: אדם קלר
עיצוב תאורה ותאורה פיסולית: ירון אבולעפיה
הבלט הופק על ידי חברת "Bayer" – גרמניה.

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter