גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מחול ובלט

להקת יסמין גודר - שתיים שעשוע ורוד

ארכיון תאריך: 22 יולי 2018 - 25 יולי 2018

משך: שעה

'שתיים שעשוע ורוד' - אחת היצירות המוכרות של גודר, שהייתה לאבן דרך משמעותית בעולמה היצירתי, ומקפצה בחשיפת יצירותיה בארץ ובעולם חוזרת לבמה! בגרסה החדשה ירקדו שתי רקדניות מופלאות: פרנצ׳ סקה פוסקריני ודור פרנק. פוסקריני היא רקדנית וכוראוגרפית איטלקייה בעלת שם, שהזמינה את גודר ליצור עבורה את הסולו Gut Gift, כחלק מזכייתה בפרס המקום הראשון לביצוע בפסטיבל אקוויליבריו שברומא. לצידה מופיעה הרקדנית דור פרנק, שהצטרפה ללהקה בשנת 2014 כחלק מהקבוצה שפיתחה את המופע קליימקס עבור מוזיאון פתח תקווה ומאז לקחה חלק בכל הפרויקטים העוקבים: הפרעה/Storung, רגש משותף ו-פעולה פשוטה.

בשתיים שעשוע ורוד, שתי נשים משיבות למבט התמידי הבוחן אותן. מתמודדות עם הציפייה של המסתכל, בוחנות את סמלי הגוף הנשיים ככלי תרבותי נרכש, בין אם ברצון או לא, ומתוך כך יוצרות מערכת יחסים ביניהן. עם השראה מדימויים סוראליסטיים ואנרגיית פופ, שלושת חלקי הערב מציגים היבטים שונים של הגוף והנפש הנשית וחושפים שפה מרעננת, שהינה  בו-זמנית מסתורית, מצחיקה ומטרידה. 

כוריאוגרפיה: יסמין גודר
יעוץ אמנותי: איציק ג'ולי
רקדניות מבצעות: פרנצ'סקה פוסקרני, דור פרנק
רקדניות יוצרות: יסמין גודר ואיריס ארז
מוסיקה: גיורגי ליגטי, פי. ג'יי. הרווי, רן סלוין
תלבושות: אילנית שמיע
עיצוב תאורה: ג'קי שמש
ניהול טכני: עומר שיזף/ יאיר ורדי
צילום: תמר לם
סיורים בינלאומיים: דלית איתי, גל קנטי – as is presenting arts

הפקה: עומר אלשיך
ניהול אדמיניסטרטיבי: מירית בן וייס
המופע הוזמן במקור לפסטיבל "הרמת מסך" 2003, במרכז סוזן דלל, בתמיכת מדור המחול במשרד התרבות, קרן הפיס לתרבות ולאמנות וקרן יהושע רבינוביץ' לאמנויות בתל-אביב. ההעמדה המחודשת של המופע ב2017 נעשתה בקו-פרודוקציה עם Cultural Association VAN, איטליה.


 "יצירה המכה בבטן, מעוררת מחשבה מעובדת לפרטי פרטיה... חוויה עזה, עשויה למופת". (גבי אלדור, "העיר" נובמבר 2003)
"מופע המחול שהכי כדאי לראות ומיד... חוויה חזקה טעונה, יפהפייה עמוקה ומרגשת". (רונה קופרבוים, "העיר" נובמבר 2003)
"מופע מדהים שמשאיר את הצופה משתאה נוכח היצירתיות והכישרון... ההתרחשות כה עשירה ומקורית, כה דחוסה ואינטנסיבית שאחרי המופע יש צורך בפסק זמן כדי לעכל את החוויה ולחזור לנשום בקצב הרגיל... זה מופע שאפשר לראות כמה פעמים...". (רות אשל, "הארץ" נובמבר 2003)

"למשך 60 דקות העיניים מרותקות למעשה הכשפים שעל הבמה... גודר משתמשת בכיעור ככלי עבודה ומעבדת אותו עד לכדי יצירת מופת שאי אפשר לשבוע אותה..." (מירב יודלביץ, "ynet " נובמבר 20033)
"״ כמו שגודר בוחנת את המבט הגברי, היא גם בוחנת את המבט הנשי, ובאותו הזמן גם את הדינמיקה הבסיסית בין אמן לקהל שקיימת באמנויות הבמה. במרכז כל המוחשיות הגופנית נשית הזאת, ״ שתיים שעשוע ורוד״ מעוררת שאלות מופשטות אודות אומנויות הבמה ככלל. המופע חדור בעושר אינטלקטואלי ובהמשך לכך מסתיים באלגנטיות אירונית״  (אוריאן אברמסון, דאגנס נייטר, שבדיה, נובמבר 2005)

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter