גרסה לגולשים עם מוגבלויות גרסה לגולשים עם מוגבלויות
הסל נשמר ל 00:00 דקות

קופת !BRAVO

הופעות מוזיקה קלאסית

הפסטיבל הבינלאומי לעוגב בישראל 2017-2018 - הקונצרט של יוהנס פנקהאוזר Johannes Fankhauser

ארכיון תאריך: 16 פברואר 2018 - 17 פברואר 2018

משך: שעה

נגן העוגב השוויצרי הצעיר יוהנס פנקהאוזר מתמחה באילתורים בעוגב: באולם המוזיאון הכט באוניברסיטת חיפה יוקרן על מסך ענק סרט אילם עם בסטר קיטון (משנת 1927) ויוהנס פנקהאוזר יאלתר בו במקום מוסיקת לוואי ואפקטים כפי שהיה נהוג בתקופה זו. בסרט "שבעה סיכויים" בסטר קיטון מגלם עו"ד צעיר העובד במשרד הצפוי לפשיטת רגל מיידית אשר מקבל הודעה שסבו נפטר והשאיר לו סכום אגדי בתנאי שיתחתן עוד באותו יום עד שעה 7 בערב. נותרו לו שמונה שעות למצוא כלה ולהתחתן אתה. 

בירושלים, יוהנס פנקהאוזר יתן קונצרט קלאסי למדי הכולל יצירות מיוהאן סבסטיאן באך ופליקס מנדלסון-ברטולדי, אך יסיים את הופעתו כמובן במספר אילתורים על נושאים שיוגשו לו ע"י הקהל: הראשון ישמש בסיס ליצירה בסגנון הבארוק, השני יהיה שיר-עם ישראלי והשלישי אילתור על מנגינת "התקווה".

יוהנס פנקהאוזר נולד בשוויץ ב-1983 החל לאלתר על גלי-מקלדת שונים עוד בטרם נכנס לבית הספר. הוא התחיל ללמוד פסנתר בגיל 8 ונתקבל באקדמיה למוסיקה של באזל בשנת 1997. הוא התמחה לפסנתר עם פרופ' טומס לרשר Thomas Larcher. מאוחר יותר, הוא למד עוגב עם פרופ' גי בובה   Guy Bovet וסיים את לימודיו בשנת 2009. לאחר מכן הוא נסע לפאריס להתמחות באלתור בעוגב עם פרופ' וינצנט ורנייה Vincent Warnier, נגן כנסיית סנט-אטיאן דו-מון. 
הוא השתתף בכיתות-אמן ותחרויות אלתור רבות, וביניהן זכה בפרסים בתחרויות הבינלאומיות של לוכסנבורג Orgel ohne Genzen ושל מונסטר Westfalen Impro
יוהנס פנקהאוזר הוא היום נגן עוגב קבוע בפריק Frick ובאראו Aarau. 
  

גילית שגיאת כתיב? סמן טקסט באמצעות העכבר ולחץ Ctrl+Enter